Keszeg Anna kultúrakutató, a Babeș–Bolyai Tudományegyetem Kommunikáció, Közkapcsolatok és Reklám Intézetének adjunktusa. Tordán született 1981. augusztus 26-án. A kolozsvári Apáczai Csere János Elméleti Líceumban érettségizett. Magyar-francia, illetve filozófia alapképzést végzett a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetemen, kortárs irodalomból diplomázott a Sorbonne Paris IV-on Párizsban, illetve mesteri fokozatot szerzett kortárs történelemből az École des Hautes Études en Sciences Sociales-on. 2009-ben szerzett doktori fokozatot irodalomtudományból az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, 2019-ben pedig kultúratudományból habilitált a Debreceni Egyetemen. Fő kutatási területei a vizuális kultúra, különösen a divatkommunikáció és a televíziós sorozatok kérdésköre.
Az Erdélyi Múzeum-Egyesület Letöltés című média- és kommunikációtudományi könyvsorozatának alapító szerkesztője.
Elérhetőség: keszeg.anna@fspac.ro
Kötetei
A holdbéli völgy képzelete, Erdélyi Múzeum-Egyesület (EME), Kolozsvár, 2015.
Gyöngyössi János. Szövegek és kontextusok, Ráció, Bp., 2011.
Párizs-rekonstrukciók, KOMP-PRESS, Korunk Baráti Társaság, Kolozsvár, 2006.
Főbb publikációi
Toft Hansen, Kim – Keszeg Anna – Kálai Sándor: From Remade Drama to Original Crime – HBO Europe’s Original Television Productions. European Review 2020 august, DOI: 10.1017/S1062798720001131
Les flâneuses de Zola: L’espace du grand magasin dans Au bonheur des dames et deux de ses adaptations à l’écran In: Anna, Gural-Migdal; Kálai, Sándor (szerk.): Émile Zola et Octave Mirbeau: Regards croisés, Paris: Editions Classiques Garnier, 2020. 129-142.
La capitale et la Transylvanie: Registres de l’espace dans la chick lit hongroise. Romanesques Hors-série 2019. 201-218.
Media nostalgia in Contemporary Hungarian Pop Music. Hungarian Studies 2017/31. 223-234.
Pour une histoire sociale de la mode hongroise. Études Finno-Ougriennes 2017/7.
What Their Clothes Tell Us about Those Girls. In: Richard Greene (ed.): Girls and Philosophy. Chicago (IL): Open Court, 2015, 163–173.
Divatjavak fogyasztása a Z generáció tagjainál: Az új trendszetterek. In: Törőcsik Mária (szerk.): A Z generáció magatartása és kommunikációja. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 2015. 125–140.
Le cinéma, la mode, les réseaux et les créatifs: L’invention du marketing digital dans l’industrie de la mode. In: Sami Zlitni – Fabien Linénard (szerk.): La Communication électronique: enjeux, stratégies, opportunités. Limoges: Lambert-Lucas, 2015. 253–265.
I Went to the Window-Movies: Nick Knight and Daphne Guinness in the Fashion Windows of Paris’s Le Printemps. In: Delia Balaban – Ioan Hosu – Meda Mucundorfeanu (szerk.): PR Trend. Developments and Trends in Communication. Mittweida: Hochschule Mittweida, 2015. 181–193.
Les films de mode – auteur, autorité, autoritativité at notoriété dans le contexte d’un nouveau genre. In: Julia Bonaccorsi, Mélanie Bourdaa, Daniel Raichvarg (szerk.): Arts et Créations au prisme des TIC. Paris: Éditions L’Harmattan, 2015. 35-47.